נגד מה אני מטפל בכלל ?

חיסונים כלבת. וירוס הפוגע בכל היונקים כולל האדם. ההדבקה נעשית ע"י נשיכה, שריטה או מגע עם רוק של החיה הנגועה. הוירוס תוקף את מערכת העצבים וגורם לשינויי התנהגות קיצוניים עד מוות. הופעת מחלה תביא לתמותה ב-100 % מהמקרים! המחלה נפוצה בכל אזורי הארץ. מקור ההדבקה העיקרי הינו תנים, שועלים וכלבים משוטטים.
על פי חוק פקודת כלבת כל כלב מעל גיל 3 חודשים מחויב בחיסון כלבת. החיסון ניתן פעם בשנה למשך כל החיים.
משושה. תרכיב המכיל חיסון נגד 6 גורמי מחלה:
  1. פרוו : וירוס התוקף גורים, גורם לשלשול דמי, הקאות ודיכוי חיסוני, עלול לגרום להתייבשות, זיהום ומוות.
  2. כלבלבת : וירוס הגורם לשלשולים, דלקת בעיניים, דלקת ריאות, פגיעה במערכת העצבים עד מוות.
  3. דלקת כבד נגיפית (הפטיטיס): וירוס הפוגע בכבד, עיניים וכליות, יכול לגרום לתמותה בגורים.
  4. לפטוספירה: שני זני חיידקים אשר פוגעים בכבד ובכליות. מדבק גם לאדם.
  5. פאראינפלואנזה (שפעת) : דלקת בדרכי נשימה עליונות של הכלב ואחד מהגורמים לשעלת המכלאות.
כל המחלות הללו מסוכנות לגור הצעיר ורובם גם לכלב הבוגר. בכלב בוגר ניתן החיסון פעם בשנה למשך כל החיים.
טפילים חיצוניים מעבר לחוסר הנוחות, פרעושים וקרציות מהווים איום אמיתי על בריאותה של חיית המחמד שלך ובריאותך שלך. קרציות וקדחת קרציות . להדברת קרצית הכלב חשיבות רבה. הקרצית מוצצת דם, גורמת לאנמיה, ומעבירה מחלות: "קדחת קרציות" בכלבים ו"קדחת הבהרות" בבני אדם. קדחת קרציות נגרמת מטפיל בשם "ארליכיה קאניס" אשר מועבר לכלב בזמן שהקרצית ניזונה מדמו. המחלה מאופיינת באפתיה, חום, חוסר תאבון, פגיעה ביכולת קרישת הדם ועוד. מחלה שלא טופלה עלולה להחריף למצב בו מערכת החיסון עובדת כנגד עצמה ופוגעת ביצור תאי דם שונים במח העצמות, לעיתים בצורה בלתי הפיכה עד מוות. הטיפול במצבים אלה הוא קשה ולכן יש חשיבות לאיתור וטיפול מוקדם.
פרעושים . גורמים לגרד שמביא לפציעה וזיהומים משניים בעור. כלבים רבים אלרגיים לעקיצת הפרעוש ובמקרים אלו הגרד ודלקות העור יופיעו גם במקרה של נגיעו ּ ת קלה בלבד., פרעושים הם פונדקאים של תולעי המעיים, כך שכלב הנגוע בפרעושים בד"כ נגוע גם בתולעי מעיים.
טפילים פנימיים
תולעי מעיים . מועברות על ידי פרעושים בליקוק עצמי של הכלב. התולעים גורמות לשלשול ופגיעה במעי. המחלה יכולה לבוא לידי ביטוי בגרד באזור פי הטבעת או במציאת התולעים בצואה, ומועברת גם לאדם. תולעת הפארק. תולעת עגולה הפוגעת בוושט, גורמת לשיתוקים, גידולים סרטנים, קרע באבי העורקים ומוות. שם המחלה נובע מגילויה באזור הפארק ברמת גן. מאז שנתגלתה התפשטה המחלה לרוב אזורי הארץ והגיעה גם לאזורנו (עפ"י מידע עדכני לסקר אפידמיולוגי שבוצע בשנת 2010 בבית החולים הוטרינרי בבית דגן). התולעת מועברת לכלב ע"י אכילה של חיפושיות זבל נגועות. לאחר אכילת החיפושית משתחררת התולעת בקיבת הכלב ומתחילה לנדוד בגופו. בדרך כלל נודדת התולעת אל הוושט, שם נוצרות גרנולות (מעין גידולים שפירים שעשויים להפוך ממאירים). לעיתים התולעת טועה בניווט ואז הסימנים יהיו בהתאם לאיבר אליו הגיעה ולנזק שנגרם לו.